2012. március 23., péntek

Parklife



Azaz ahhoz, hogy szépet lássak nem feltétlenül kell a tengerig utaznom.

Hanem elég ellátogatnom a városban fellelhető kismillió park egyikébe - másikába.
A múlt hétvégén kihasználtam a gyönyörű tavaszi időt és a városközponthoz közeli Avenham, valamint a közvetlen szomszédságában lévő Miller Parkban sétáltam egy kiadósat a Ribble folyó mentén.
A parkot természetesen nem úgy kell elképzelni, ahogy otthon ismeretes, de nem is úgy, mint a New York-i Centre Parkot.
Az itteni parkok valahol a kettő között vannak.
De nem szaporítom a szót, inkább illusztrálok. (lassan időszerű lesz beszereznem egy komolyabb fényképezőgépet)


Az Avenham Park egyik belejárata.



Haladok lentebb/bentebb.



Jobb oldalt Japán kert részlet, balra tipikus angol zöld. :D 
Lent/fent középtájt kávézó. 




Fordulunk.
Bal oldalt Japán kert részlet, az egyenes út a Miller Parkba vezet.




Kép majdnem az út aljáról lőve.




Miller Park egyik bejárata a sok közül. Mint egy festmény.




A Ribble folyó híddal. Most kicsit alacsony volt a vízállás. 
Nem messze innen a tengerbe ömlik, és dagálykor állítólag visszafele folyik.




Ribble és a folyóparti sétány.
 Amint az a képen is jól látszik, csodálatos időnk volt verőfényes napsütéssel. Mondhatjuk, hogy majdnem vakon fényképeztem. :D



Miller Park másik szögből.



Kis "szentély" a fák között megbújva a sétány mentén.



Ribble és a gyaloghíd.



Gyaloghíd közelről.
Most nem mentem át a másik partra, mert nem úgy voltam öltözve cipőileg. 
Majd legközelebb, mikor már a fák is kizöldelltek, nem csak a fű. (mondjuk a fű az itt mindig zöld)



Ha tavasz, akkor nárcisz. Mindenhol. Például a folyóparton.



Ha pedig hétvége, akkor foci, minden mennyiségben.
A környék összes focipályája foglalt volt a hangzavarból ítélve. :D
(A kép közepe táján látható színes foltok az épp kezdésre váró csapatok.)


Nem tudom végül hány kilométert raktam a lábamba, de este nem kellett ringatni.
Főleg hogy a túra után még a Lidl-be is elzarándokoltam a kedvenc szalámimért. :D Jó, meg még pár más dologért is, mert a hétvége nekem a bevásárlást is jelenti.


2 megjegyzés:

  1. Ez a zöld tényleg nagyon zöld! És milyen jó, hogy itt sincs szemét - ígérem, ezt most említettem meg utoljára :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Legközelebb majd fényképezek neked szemetet is, csak azt máshol kell keresni. :D

      Nem baj az, ha megemlíted, én már annyira megszoktam, hogy fel sem tűnik, jó ilyenkor egy "különvélemény".

      Törlés