2011. január 31., hétfő

Légy résen!



Bizonyos időközönként ellátogatok a Kukkants rá (bal oldal, alul) szekciómban felsorolt linkekre, és legutóbb a Kamuk között találtam egy nagyon elgondolkodtató kommentet.
Nem újkeletű hsz, csak én általában a konkrét kamukra szoktam fókuszálni. Most több időm  volt mazsolázni.

Dita írta Furcsa észrevétel címmel:

"Amióta állást keresek, minden nap felhívnak és rám akarnak sózni valamit...Nyugdíjpénztár váltás, borotva, egyéb termékek...Bár, meg sem hallgatom már, így nem tudom pontosan miket.. Ebből arra következtetek, hogy még annál is több a kamu álláshirdetés, mint gondoltuk...Gondoljatok bele, mennyi infót megtudhatnak névtelenül(csak egy e-mail címmel)az önéletrajzunkból, amiket csak küldözgetünk és küldözgetünk, de nem tudjuk hova... és mire használják...
Minket ki véd meg?"

Ezen már én is sokszor elgondolkodtam, mert tényleg, minket ki véd meg az ilyen adathalászoktól?

A válasz kézenfekvő: leginkább mi, saját magunk.

Bevallom, számomra ez némileg az újdonság erejével hatott, mert még nemigen futottam ilyesmibe. 
Alaposabban belegondolva arra jutottam, hogy ez azért lehet, mert alapból kritikusabban szemezgetek az álláshirdetések közt, mint az átlag, vagy éppen a zöldfülűek.
Természetesen az elején még én is bedőltem néhány "vakrandinak", azóta erősen szelektálok.

Ezért aztán azt hiszem nem veszitek rossz néven, ha megosztom veletek, hogy nekem mi vált be. (Ingyen és bérmentve :D )

1.) Nem küldök jelentkezést, önéletrajzot ingyenesen használható e-mail fiókkal rendelkező hirdetőnek. Lásd: gmail, freemail, citromail, stb.

2.) Főleg olyannak nem, akinek még a kukac előtti "neve" is olyan, hogy palyazat / jelentkezes / allas / stb.

3.) Non plus ultra: még cégnév sincs megadva.

4.) Ha mégis ilyen mélcím van megadva, de szerepel mellette konkrét cégnév, akkor azonnal lecsekkolom. Ha máshol nem, hát a cégközlönyben. 
Amennyiben ott sem találom, akkor nincs az az isten, hogy bármit is küldjek, legyen az ajánlat bármilyen csábító.

5.) Nem jelentkezek továbbá állásportálon keresztül olyan hirdetésre, ahol a cégnév rejtve van.
Én mindent áruljak el, ők meg semmit? Még mit nem?!

6.) Nem állok szóba állásportálokon hirdető fejvadász cégekkel, akik csak annyit tesznek közzé az általuk képviselt cégről, hogy "piacvezető multinacionális partnerünk X irodájába keresünk munkatársat"

7.) Ok, én egy ideje egyáltalán nem állok szóba fejvadász cégekkel, de mindenkinek szíve joga ezen a téren másképp dönteni.

8.) Nem jelentkezek az alábbi szövegeket tartalmazó hirdetésekre (a teljesség igénye nélkül):

Multinacionális Cég keres
IRODAI ÉRTÉKESÍTÉSRE
komoly, intelligens munkatársakat. 

 Szeretne egy nemzetközi cégnél dolgozni, egy fiatalos csapat tagja lenni (bla-bla-bla-bla)...?

Főállással rendelkező munkatársak részére másodállást kínálunk. 
Rugalmas munkaidő 
0 Ft befektetés 
napi 2 óra munkával jelentősen megnövelheti havi bevételeit

X központi irodába keresünk új munkatársakat. 
rész/teljes munkaidő 
ingyenes képzés 
gyors kezdési lehetőség

Szerintem kezditek pedzegetni, mire gondolok.

Az biztos, hogy semmilyen szempontból nem vagyunk egyszerű helyzetben, és igenis nagyon résen kell lennünk, nagyon oda kell figyelnünk, hogy kivel és mit osztunk meg. 

Garancia persze semmire nincs, de minek stresszeljük magunkat, ha egyszer elejét is lehet venni a nemkívánatos zaklatásoknak?

Szóval cserkészcsapat viiii-gyázzz!
Légy résen!



 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése