2011. január 12., szerda

Noooormális?!

Hát ezt is megértük, kérem szépen!

Tegnap este landolt a virtuális postaládámban az első olyan értesítés az állásportálról, ami megfelel a regisztrációkor megadott feltételeimnek!

Na jó, ez így túl szép lenne, tehát nézzük a részleteket.

Az állásportálra is fellőtt hirdetésben adatrögzítőt keresnek, a feltételeknek első blikkre megfelelek, ergo meglátogatom a leendő munkahely weboldalát a konkrét követelményekért.

A webcím tökéletesen műx, azonnal az aktuális állásajánlatoknál találom magam, rákatt az adatrögzítős pdf letöltős/megnyitós linkjére, az pöpecül megnyílik, én olvasni kezdem a kritériumokat... aztán legyaloglok az agyamról...

Hogy miért?
Nos, a számomra igen szimpatikus álláshoz nem kevesebb, mint FŐISKOLAI végzettség szükséges.
Mit ne mondjak, komolyan azt hittem, hogy káprázik a szemem, de sajnos többszöri olvasatra is ugyanerre jutottam.

Most őszintén. Én eddig abban a tévhitben éltem, hogy az adatrögzítés emígyen zajlik: 
  1. kapok egy adag feldolgozandó anyagot,
  2. és azt számítógépes rendszerben/spec programban rögzítem.
  3. (esetleg archiválom).
De azért most, így napvilágnál - mivel tegnap már erősen éjfél magasságában szemeztem a kiírással - biztos, ami ziher, rákeresek guglin, hogy mi is az adatrögzítő dolga, mert tényleg, hátha én vagyok a hülye.

Ezt találtam:
A számítógépes adatrögzítő feladatai: Iratokat dokumentumokat kezel. Ügyvitel-technikai eszközöket, berendezéseket használ. Adatbeviteli feladatot végez. Adatkezeléssel, feldolgozással kapcsolatos feladatokat végez.

Tehát mégsem én vagyok a hülye.
Bár lehet, hogy mégis, mert még mindig nem értem, hogy ugyan miért szükséges egy ilyen munkához főiskolai végzettség?

Hacsak nem azért, mert 
a) önkormányzati "cég"
b) egy bizonyos emberkére van szabva

De most komolyan: nooormális, hogy egy középfokú végzettségű emberkével tökéletesen elvégeztethető munkára diplomás embert akarnak alkalmazni?

És most gonosz leszek, mert ekkora sokk után ez a minimum.

A megnyitott pdf filé fejlécében a tartalmával erős ellentétben az áll, hogy pályázat ápolói munkakör betöltésére.
Úgy látszik, hogy a diplomás kollegának, aki a weboldal tartalmáért és frissítéséért felelős, nem erőssége az odafigyelés. (ezért biztos nem kapott plusz kreditpontot :D)
Ilyen szempontból tényleg baromi gáz lenne, ha erre egy sima érettségis senki figyelmeztetné.

Ami azt illeti még frissíteni sem tud rendesen, mert az álláshirdetések oldalán az áll, hogy az oldal utoljára 2010 júliusában frissült...
Szívem szerint ezt most nem is kommentálnám, de banyek, görcs állna a kezembe, ha nem pötyögném be :D

Szóval valami itt nem százas. 
Mert vagy az állásportál van ronda késésben, hiszen az oldalfrissülés szerint erre az állásra már tavaly nyár óta lehet pályázni (még belegondolni is súlyos, mennyi jelentkezés futhatott be azóta XD ), vagy a cég webfelelőse kap érdemtelenül fizetést, valszeg nem is túl keveset.


Mindenesetre, ha elrettentésnek szánták a nem kicsit túlzó szükséges végzettség megjelölést, akkor rábactak, mert ezek után az a minimum, hogy felhívom őket, vagy megeresztek egy emilt, hogy megérdeklődjem úgy mégis mennyire ragaszkodnának a diplomához, ha megígérem, hogy nem fogom olyan faxságokkal zaklatni a rendszergizdát, hogy letört a számítógép kinyithatós pohártartója (igen, a dvd író XD ) , akkor sem esek kétségbe, ha hirtelen elszökik a net, vagy a belső hálózat, és a nyomtatóban is képes vagyok patront / tonert cserélni külön segítség nélkül.

Az eredményről természetesen majd beszámolok.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése