2011. március 20., vasárnap

Ha már képzés...

...akkor nézzük meg alaposabban is.

Legátfogóbban azt hiszem az áfsz, jobbanmondva újabban nfsz, (mert egy ideje minden nemzeti, ha kell, ha nem) weboldalán,  illetve a képzéslista.hu-n tájékozódhatunk a kis hazánkban induló tanfolyamokról, képzésekről okj-val, vagy anélkül.

Persze felmerül a kérdés, hogy ez miért utólag jutott eszembe, miért most nézelődök, mikor már úgyis mindegy?

Valójában szó sincs eső után köpönyegről, hiszen a legutóbbi tanfolyamomat is alapos utánajárás előzte meg, nem bekötött szemmel választottam "fegyvert".
De sosem gondoltam volna, hogy még egy igen speciális számtech végzettség birtokában sem leszek elég kelendő.

Ezért aztán kíváncsi lettem, hogy ugyan mégis mi olyat tanulhattam volna, ami még ennél is speciálisabb.
Elképesztő dolgokat találtam, bár piacképességükről nem vagyok egészen meggyőzve.
A teljesség igénye nélkül ki is gyűjtöttem párat, főleg érdekességképpen. Az alább felsorolt tanfolyások a képzéslista.hu-ról származnak, mert az nfsz-nél nem elég nyitottak. XD

Ja igen, egy kis adalék a listához. A kigyűjtött képzések belépő feltétele, legalábbis a képzéslista.hu szerint, elvégzett 8 osztály. (Azt inkább már nem firtatnám, hogy 4 db első és 4 db második osztály felbontásban is ér-e a nevezés)

Szóval lehettem volna...

Általános gépészeti technológiai feladatok I. (szerelő)
Ennek a tanfolyamnak az érdekessége, hogy az időtartama kereken 2009 év...
(Kedves képzéslista.hu! Nem lenne szükségük egy adatrögzítőre, korrektorra, meósra, aki megjelenés előtt rendesen átnézi a netre fellövendő cuccot? Jó pénzért vállalom.)

Arcfestés, lufi hajtogatás, origami tanfolyam
Hogy erre eddig nem gondoltam?! Kézügyességgel nincs hiba... ha még azt is megmondják, hol van felvétel lufihajthogatóból, már megyek is.

Belovagló
Bevezető az alapokba: A ló. A ló elöl harap, hátul rúg. 
És az isten őrizze a gyanútlan pacikat az olyan emberektől, akiket két hónapos gyorstalpaló után szabadítanak rájuk.

Lovastúra vezető
No comment.

Telefonos és elektronikus ügyfélszolgálati asszisztens
Hümmm... Ki hitte volna, hogy az ilyesmit is tanítják valahol... 
Egy kis ízelítő a tananyagból. 
(A cuccot a Munkahelyi Terror egyik cikkének kommentjei között találtam, egyáltalán nem szimpatikus úriember klaviatúrájából.)

1. Az ügyfél buta, mint a segg. Ha nem lenne ilyen, maga rájött volna mi a gondja, s már rég rájött volna a megoldásra is. Magától, egyedül. Az, hogy nem jött rá, s betelefonált, az azt jelenti, hogy buta, mint a segg. Így tekintsük értelmi fogyatékosnak, pl. sose mondjuk neki azt pl., hogy „tizenháromezer-ötszázhuszonkettő”, mert ez túlmegy képességein, helyette mondjuk azt, hogy „jegyezze fel, legyen szíves, ezeket a számokat: egy – három – öt – kettő – kettő, nem dadogtam, hanem kétszer volt a kettes, most pedig legyen szíves visszaolvasni nekem!”.
 
2. Az ügyfél mindig hazudik. De legjobb esetben is jóhiszeműen téved. Egy szavát se higyjük el, mert az esetek 95 %-ában amit mond, az hülyeség. Minden állítását ellenőrizzük mi magunk. Ha nem tudjuk ott helyben ellenőrizni, mert idő kell hozzá nekünk is, akkor mondjuk azt „Legyen szíves megadni egy Önnek megfelelő időpontot, amikor visszahívhatjuk Önt! Sajnos az Ön által vázolt eset megoldása körültekintő vizsgálatot igényel, ezért sajnos várakoznia kell néhány órát.”, s mindig azt mondjuk, hogy „eset”, sose mondjuk, hogy „probléma”, mert nálunk problémák nincsenek, a problémák csak a hülye ügyfelek fejében vannak!
 
3. Az ügyfélnek sosincs igaza. A régi „A vásárlónak mindig igaza van” mondatot azonnal mindenki felejtse el, mert ez téveszme. Neked, az ügyfélszolgálatosnak van mindig igazad, s nem a szerencsétlen balek ügyfélnek. Azért vettünk fel téged ebbe a munkakörbe, mert kiemelkedsz intelligenciáddal, megoldó képességeddel a hülye ügyfelek sivár tömegéből. Tehát te jobban tudod, s mindig igazad van. Ha véletlenül te mondanál az ügyfélnek valami butaságot – ami reméljük, nem fog gyakran megtörténni, de kezdetben mindenkivel, a legjobbakkal is megesik -, akkor is igazad van, mert neked akkor is magabiztosnak kell lenned, ha hülyeséget mondasz. Aztán ha tényleg hülyeséget mondtál, majd te magad vagy kollégád kijavítja a hibát. De hiba hivatalosan akkor sem történt, az ügyfélnek ilyen esetben azt mondod, hogy „az eltelt idő alatt felmerült új körülmények ismeretében pontosítani szeretnénk előző megjegyzésünket”. 

Ezeken kívül lehettem volna még...
Ezüst-, aranykalászos gazda
(egy talpalatnyi föld is jár hozzá a tanfolyam sikeres elvégzése után?)

Házvezetőnő
(4 hét alatt)

Közéleti beszédíró
(arra mostanában lenne igény, ez tény)

Tanulhattam volna...

Csapatépítést
(Jah, különös figyelemmel Kőműves Kelemen munkásságára)
Konfliktuskezelési tréninget
(Először éles helyzetben csekkoltam volna le az oktató(k) felkészültségét. Ha képesek kezelni egy durva munkahelyi mobbingot, akkor a lovak közé csaphatunk.)

És a személyes kedvenceim...

A Magyar Író Akadémia utolérhetetlen képzései:

Minőségi bulvár mesterkurzus
Szépíró mesterkurzus
Filmrendezők mesterkurzusa (8+4 hét)
Dalszövegíró
Színházi és drámaíró
Bestselleríró

Tudtam!!! Annyira tudtam, hogy rosszul csinálom!

De most megvilágosodtam!

Az irodalmi pályázatokra beküldött dolgaimat azért nem méltatták még válaszra se, mert nem mellékeltem a bestselleríró igazolványom fénymásolatát.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése