2012. május 18., péntek

Adózzunk! De hogy?! Update


Igen, képes voltam eddig ezen rugózni, de végre megtaláltam a helyes megoldást, és gondoltam közzéteszem, hátha valakinek hasznos lesz.

Szóval az történt, hogy az angol adózási rendszernek is utána kellett olvasnom egy cseppet, és ekkor kiderült, hogy az elmúlt évben csak olyan jövedelmem volt itt, ami nemhogy otthon, de még Angliában sem adóköteles.

Ezt most elmagyarázom.
Tehát itt az adófizetés egy úgynevezett PAYE, azaz Pay As You Earn, rendszerben történik.
Leegyszerüsítve ez annyit jelent, hogy a kapott bérből a HMRC (adóhatóság) által megadott adókód alapján a munkáltató vonja le az adót meg a NI-t, de ha az évi fizetés nem ér el egy bizonyos összeghatárt, akkor a kereset adómentes és csak a National Insurance-re vonják a fizu X százalékát. (Ne kérdezzétek, hogy pontosan hány %, mert azt már nem volt humorom keresgélni.)

Namost, mivel én az év vége, meg az itteni adóév vége, körül érkeztem, ezért értelemszerűen egyszerűen lehetetlen lett volna meghaladnom az adómentes határt. Ergo adóköteles jövedelmem nem keletkezett az elmúlt évben (sőt, még úgy sem, hogy itt április 5-6 környékén van pénzügyi év vége).
Azóta egyébként, mivel megkezdődött az új pénzügyi év, már tőlem is vonják az adót.

A teendőm tehát egyszerűen csak annyi, hogy a gyönyörűen kitöltött adóbevallásomat "postafordultával" visszaküldöm a feladónak.
Történet vége.
Jövőre már csak egy nullás nyilatkozatot kell eresztenem feléjük.
A többi meg még a jövő zenéje.

És a következő bejegyzés már tényleg a kifogásokról fog szólni. :D Köszönöm a türelmet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése