2011. szeptember 15., csütörtök

Ügyintézés - sokadik felvonás




Egy gyors off: 
Kíváncsi lélek lévén olykor ránézek a blogstatisztikára. A mai ránézés eredménye:
Komolyan érdekelne ki tévedt a blogomra az "utálom a munkanélkülieket" keresési kulcsszavakkal?
És vajon ki írhatta a google-ba azt, hogy "fosos segg"?!
Na meg ezek után arra is kíváncsi lennék, hogy a fenti két keresési kulcsszómondat ugyan hogy mutathat az én blogomra?
Mert a munkanélkülit még értem is, de a többi...?


No de térjünk vissza a fősodorba.

Nem ért meglepetésként, hogy a dobbantás okán sűrűn fogom látogatni a hivatalokat, mert én azon oktondik közé tartozok, akik szeretik, ha minden tisztába van rakva. 
Az elintéznivaló töméntelen, az ügyfélfogadási rend ezzel egyenesen arányosan káoszos, és csodaszámba megy, ha egy nap több dolgot is el tudok intézni, de szép lassan minden tétel kipipálódik a check list-emen.

E heti kedvencem az ügyfélkapu regisztráció volt.

Neten foglaltam időpontot, mert a napi sorszám erősen lutris, túl azon, hogy délelőtt nem érek rá.
Mákomra szinte másodpercre pontosan szólítottak ablakhoz, pitty-putty lerendeztük a reget... aztán, ha már ott voltam, gyorsan feltettem két kérdést, amire nem találtam elég egyértelmű válaszokat a neten. (Csak hogy tudjam már mire számíthatok a világ "elmaradottabb tájain".)
Ezzel sikeresen megakasztottam az "ügymenetet". :D

Az elsőre aránylag gyorsan meg is kaptam a választ, miszerint nem, kis hazánkban jelen idő szerint nincs lehetőség digitális aláírás használatára megfelelő technikai support hiányában.
Ez annyiban hehe, hogy a honlapon viszont hivatkoznak rá. 

Idézem: Regisztráció az ügyfélkapun. Meg kell-e jelenni személyesen?
Igen, kivéve, ha rendelkezik érvényes, meghatározott minősítésű elektronikus aláírással. 

Ebből rögtön következett a második kérdésem, hogy külképviseleten regelhető-é ügyfélkapu, ha valakinek odakint jut ilyen elvetemültség az eszébe?
Az addig hivatali fapofát viselő ügyfeles erre szerepéből kiesve, megnyúlt arccal visszakérdezett, hogy "külképviseleten lehet ügyfélkaput regelni?!"

Hát na! Mindig tudok újat mondani az embereknek... :D

Közöltem vele, hogy ja, valami ilyet olvastam a honlapon, de biztosra szeretnék menni.
Serteperte erre telefonra kapott, majd rövid beszélgetést követően arra jutottak a telefonos segítséggel, hogy halvány lila gőzük nincs róla, DE amint utánanéznek megkapom az infót emilen. 

Ekkor már mindketten nagyon vigyorogtunk. 
Szó se róla, elég abszurd, hogy az ügyfél tájékozottabb, mint az ügyintéző.

De azt is aláírom, hogy a ritkán "használt" jogszabályok nem képezik a rutineljárások alapját, az ügyintéző pedig nem nézegeti minden nap a honlapot.
Ráadásul amilyen tempóban mostanában a jogszabályok születnek és elhaláloznak, nem is csoda, hogy néha csak néznek, mint a sült hal.



2 megjegyzés:

  1. :) hehee hát hála istennek, hogy Te felkészültebb vagy, mint az ügyintéző. Látod Maxi Mariska most még hasznodra is van. Nem csak akadályozni tud, de végre megvan az értelme is. Amúgy továbbra is szorítok!

    VálaszTörlés
  2. Muszáj észnél lenni, mert simán hülyére vesznek.
    A szorítást pedig köszönöm. :)

    VálaszTörlés