2011. április 25., hétfő

Felülvizsgálat



Hogy a blog témájába vágóan is bőven legyen mit írnom, arról a hivatalok buzgón gondoskodnak.

A tegnap délelőttöt hála nekik nyomtatványozással is töltöttem, mert pénteken kaptam egy paksamétát postailag, amiben közölték, hogy kedvük szottyant felülvizsgálni a RÁT-omat, jobbanmondva idén januártól a BPJ-met.


Sejthetitek, hogy ez ütött néhány szöget a fejembe.
Kezdve rögtön azzal, hogy pár hónapja, mikor megállapították nekem ezt az eget rengető összeget, az egész életemet leadtam papír formátumban az utolsó fecniig.

Most újra kérik az egész hóbelevancot...

Azt sem igazán értem, hogy mifenének ez az egész procedúra, hiszen egyrészt kellett tennem egy együttműködési nyilatkozatot, aminek következtében rajtam kívül nekik kéne a legjobban tudni, hogy ha valamilyen csoda folytán menetközben munkát kaptam volna.

Másrészt fejvesztés terhe mellett 15 napon belül bejelentési kötelezettségem van.
És nem csak munka téren, hanem akkor is, ha neadjisten pecáztam magamnak egy milliomos férjet, vagy suttyomban bezsebeltem a lottó főnyereményt és a Bahamákra költöztem.

Úgyhogy szerintem tökéletesen érthető, hogy eléggé értetlenül ültem a szeretetcsomag fölött, de azért kitöltöttem.
Merthogy az ukáz szerint akkor is ki kell töltenem, ha marhára semmi sem változott.

Hogy is változott volna?
Havi 28.500 forint + csp, gyerektartásból aligha vettem hirtelen lakást, nyaralót, autót, buszt... azért csak ezeket, mert ezek szerepelnek név szerint a vagyonnyilatkozatban (hogy ez milyen röhejes... :S), ezen kívül van még az egyéb kategória, ami naná, hogy szárnyalni küldte a fantáziámat. 
Mire gondolhattak? 
Pl. vettem egy mozit?! Vagy egy yachtot, mert már csak az hiányzott?!

Vicc megvan? :)

Tanárnő kérdi az iskolában:
- Gyerek kinek mi hiányzik otthon?
- Nekünk még nincs autónk! - mondja Ferike.
- Nekünk még nincs videónk! - kontráz Józsika.
- Nekünk már van mindenünk! - böki ki büszkén Móricka.
- Tényleg?
- Persze! Múltkor hazajött a fater részegen, belehányt az asztalfiókba, erre anyám azt mondta: "Na, már csak ez hiányzott!"

Azért remélem a second hand bringám nem számít vagyonnak.

A fentieken felül az sem én vagyok, aki a rászorultságát bebiztosítandó szül még egy gyereket a semmire.


Szóval egy szó, mint száz, nem igazán vágom ennek a felülvizsgálatnak a miértjét az ismertetett feltételek és kötelezettségek fényében.
Csak tudnám, hogy mit csinálnak azzal a nagy rakás fénymásolt cuccal, amit ilyenkor be kell csatolni százegyedjére is?

Mert segget törölni nem az igazi...


2 megjegyzés:

  1. Gondolj bele, hogy ez nekik mennyi munkát ad...
    Amúgy meg röhejes ez, ebben a digitális világban...

    VálaszTörlés
  2. Tudom én, tudom... hogy mi munka ezeket felszabdalni jegyzetpapírnak... >:)
    És igazad van, ez az egész úgy röhejes, ahogy van.

    VálaszTörlés